КАДА је јуна 1991. на Париској изложби авиона “Бурже” командант Југословенског ратног ваздухопловства, генерал Звонко Јурјевић, партнерима из Француске авио-индустрије саопштио да Југославија дефинитивно одустаје од развоја и производње вишенаменског надзвучног авиона НА, из ока госпође Голдштајн, која је у име Француза водила преговоре, кренуле су сузе. Ни југословенском генералу Сави Пустињи, директору програма „НА“, који о томе данас сведочи за “Новости”, није било лако, иако је још раније знао да ће на пројекат бити стављена тачка.
29. 12. 2014. СРБИ НА ОКУП/НОВОСТИ, за ФБР приредила Биљана Диковић
А све је почело 1982. године, одмах после завршеног посла на “орлу”. У тренутку када је НА обустављен на њему је радило више стотина врхунских стручњака. Било је планирано да првих пет прототипова (три једноседа и два двоседа) полете 1995, а да серијска производња почне 1999.
За потребе Југословенског ваздухопловства предвиђена је набавка 200 летелица “НА”, до 2009. године. Ваздухопловна индустрија…
Погледај оригинални чланак 987 more words